Zoeken

Het sabotagehulpwerkwoord al eens gebruikt?


 

Reacties

Via het contactformulier krijgen we regelmatig prettige feedback van (proef)gebruikers en van leraren die alleen het openbare deel bezoeken met hun klassen. Ze geven ook je een indruk welk type leraar met BruutTAAL werkt, daarom willen we je deze reacties niet onthouden.

... Volgens mij zijn we om en kunnen we met een diepe zucht Nieuw Nederlands in de kast laten liggen. Iedereen is laaiend enthousiast. Zoals collega Job naar me mailde: ' Het is precies wat ik voor ogen heb en hoe ik nu eigenlijk mijn lessen en de leerstof benader. Heb het afgelopen uur met zeer veel plezier en herkenning de website uitgeplozen. DOEN.' 
Mayke van Krevel, Head of Shanghai Dutch School, British International School Shanghai - Puxi   (na 1 dag proefabonnement)

... Ik krijg zo wel een indruk van hoe het in je lessen toegaat. Een verademing voor de leerlingen. Die leren nu echt wat (i.p.v . betekenisloze oefeningen uit het boek), omdat ze meedenken waar ze aan willen werken en daar passende ondersteuning voor krijgen. Bovendien leer je ze waardering opbrengen voor taal en dat is mogelijk nog wel het belangrijkste om hun taalverwervingsmotor te laten lopen als ze van school afkomen.
Bert de Vos, trainer/consultant APS-taal

......Toevallig op de site Bruuttaal gekomen. Merkwaardig genoeg houdt een aantal oefeningen een MBO-niveau 4 groep (Verpleegkunde) erg betrokken bezig (begrijpend lezen) Ik bedoel die invuloefeningen waarbij ze langzaam maar zeker de tekst moeten zien vol te maken (Tekstbegrip). Het is vrijdagmiddag en dan zijn ze meestal nergens voor te porren. Maar deze oefening (de rest van de site heb ik nog niet bekeken) ontlokt ZELFS soms de opmerking: 'leuke oefening'. Dat is natuurlijk al pure winst.
Een andere reden waarom ik blij ben met de ontdekking van jullie site. We zijn als 'team-Nederlands' overgestapt op een nieuwe methode. Die nieuwe methode was aanmerkelijk goedkoper. Wij hebben arme l.l. dus dat is belangrijk. We zijn erg tevreden over de boeken die we geleverd kregen maar in het PC-lokaal valt de on-line leeromgeving tegen. Dat is n.l. niet meer dan een digitaal boek; qua inhoud exact hetzelfde als de papieren boeken. Leerlingen hebben dat meteen door en vinden dat gelijk niks.
Ik ga jullie site gebruiken voor de PC lessen. (Wel jammer voor jullie dat de kassa daar niet door gaat rinkelen; maar ik ga jullie site in ieder geval wel aanbevelen aan collega's en misschien dat daar dan in de toekomst meer uitrolt). Een site om trots op te zijn. Ik ben gul in mijn waardering, maar wat wil je ook als er zo snel (en zo positief) wordt gereageerd op het eerste de beste mailtje van mij - als niet-betalende gebruiker - uit de praktijk. Ook dat stel ik zeer op prijs.
Jan V, docent Nederlands, ROC Mondriaan, Den Haag

... Het ziet er indrukwekkend uit als ik kijk naar 
- vormgeving;
- gerichtheid op met name wendbaar gebruik van taalvaardigheden; 
- gerichtheid op samen met medeleerlingen leren.
Maurice van Werkhooven, trainer/adviseur APS

... Samen met de docenten Nederlands en MVT ben ik op zoek naar materiaal dat voor ons geschikt is. De benadering die u voorstelt, weg met het boekje-schriftje gedoe is er een die ons zeer bevalt ... die uitstekend lijken te passen in de manier waarop wij ons onderwijs willen aanbieden, de leerling centraal, het is geen droom meer, maar werkelijkheid.

... Vandaag ontdekte ik de website BruutTAAL. Ik heb op mijn lerarenopleiding o.a . spelling, spellingdidactiek en remediale hulp in mijn pakket. Wat je schrijft over de werkwoordspelling spreekt me heel erg aan.

Recensie

                              het oude logo

Het stoutste jongetje van de klas

recensie in Levende TalenMagazine, januari 2008

"Creatief en bijzonder zijn de kernopdrachten."

"De keuzeopdrachten zijn helemaal opwindend van  inhoud."

"...maar later krijg je oog voor de creatieve structuur en inhoud en wekt de methode nieuwsgierigheid en zin op om hem toe te gaan passen in de klas."

"Ook prettig voor de minder gedigitaliseerde docent."

Verder